Sider

fredag den 4. januar 2013

Regn

Jeg blev inspireret i dag, da jeg cyklede hjem fra skole i regnvejr. Var skide sur. Det var fordi jeg var gennemblødt, ikke havde spist morgenmad og fordi hele verden var idioter.

Men helt ærligt. Hvor dum er man ikke lige, hvis man går rundt (eller cykler) og er skide sur over..ikke rigtig noget som helst. Og så tænkte jeg:
Livet er kun godt, hvis man lever sådan, at man gør det godt. Bum.
(åh, måske skulle jeg være blevet på filosofi-studiet?)

Det handler om den måde, vi vælger at gøre ting, det er de ord, vi vælger at sige, og de tanker vi vælger at tænke. Så jeg har besluttet mig for at vælge med omtanke. Og så vil jeg gøre en indsats for at være glad i stedet for at cykle rundt og være sur i Herning.

(Det håber jeg også, at du vil. Her er en tegning.)





4 kommentarer:

  1. Det er så sandt - men også utroligt meget lettere sagt end gjort...

    SvarSlet
  2. Skøn tegning og filosofi!
    Og du kan tro, jeg er glad for dit nytårsfortsæt ;)

    SvarSlet
  3. Tak for søde ord, det varmer mit hjerte!

    SvarSlet