Sider

fredag den 6. januar 2012

skøre københavnere #2

Sad i metroen den anden dag sammen med P. En stille og rolig, helt almindelig tur i metroen. Da vi kom til nørreport var der pludselig nogen, der hamrede hårdt på ruden, så vi alle sammen vendte os og kiggede. Og der stod han, vinkemanden.


Han vinkede og vinkede, men ikke til nogen bestemt.. Han vinkede bare.

Og man kan jo ikke 'leave a bro hangin', så jeg vinkede tilbage. Det samme gjorde P. Fremmed dame kiggede spørgende på mig, og sagde..

men vi kendte ham jo ikke. Det syntes hun var så sødt, at hun også begyndte at vinke

Så var vi til sidst fem personer, der sad og vinkede


Vinkemanden så det vidst ikke rigtig.. Tror han lever meget i sin egen verden. Men alle os i metroen hyggede os.

..

Nå men så en anden dag, så var han der igen. Og han var med i metroen denne her gang. Fik øje på ham lidt længere nede i toget..

en lille dreng og hans mor stod ved siden af



Det var SÅ sjovt

Er der nogle andre, der har mødt vinkemanden i metroen??

7 kommentarer:

  1. hahahaha jeg elsker sådan noget. desværre sker det ikke så ofte herover i det kolde jydske

    SvarSlet
  2. Er det ham med det røde hår? Som savler lidt? Og som lugter af tis?

    Ham er jeg lidt bange for. Ved ikke hvorfor, men lige ham af alle skøre folk...ham kan jeg altså ikke lide. Måske fordi første jeg "mødte" ham var en dag i s-toget, hvor han gik i panik, da han skulle ud og skubbede meget voldsomt til min veninde (med barnevogn) og blev lidt grov.

    Men alle andre end mig kan godt lide ham :D

    SvarSlet
  3. Nej de er meget sjove, men også meget skøre, de københavnere!

    Kan ikke huske hans hårfarve, men savl og tis er rigtig nok! Mon ikke det er den samme mand, vi har mødt. Han var i hvert fald heller ikke særlig sød ved den lille dreng.. om det så var bevidst eller ej

    SvarSlet
  4. Hvis det er den samme, så tror jeg ikke at han er bevidst om at han skræmmer. Men han er bevidst om at han kan få en reaktion fra folk ved at sige sjove lyde (det får teen-piger ham gerne til) og andet gøgl. Det med min veninde tror jeg er noget med at han ikke kan lide at være "spærret" inde - som man jo er i et tog. Har ofte set ham tage en metro ét stop - og så stå af sådan lidt halvpanisk. Og stille sig og vente på det næste tog.

    SvarSlet
  5. Haaaahhahaahahahahaha! Tak! Du har reddet min lørdag aften :D

    Jeg ville gerne sige, at du skulle tage et kig på min blog, men jeg har ikke skrevet på den siden starten af december. Jeg browser rundt indtil jeg finder motivation igen. Du har lige lavet en lille gnist ved mig!

    SvarSlet
  6. Hvor er du sød Maria, tak!

    Kiggede lige forbi din blog, er helt vild med din "frustrations tegning". Er glad for at give lidt motivation videre!

    SvarSlet
  7. Hold nu op hvor er det sjovt! Og skide godt illustreret :D Sidder og griner højlydt - og min familie ser på mig, som var jeg ham 'vinkemanden' lige nu ;)

    SvarSlet